Dvigubos užduoties metodo poveikis vaikų, sergančių cerebriniu paralyžiumi, pusiausvyrai ir funkciniam mobilumui
Santrauka
Tyrimo pagrindimas. Nustatyta, kad dvigubos užduoties metodo taikymas gali pagerinti neurologinių sutrikimų turinčių žmonių funkcinius gebėjimus. Visgi nėra ištirta, kaip dvigubos užduoties metodas paveikia vaikų, sergančių cerebriniu paralyžimi (CP), pusiausvyrą ir funkcinį mobilumą.
Tikslas – palyginti dvigubos motorinės užduoties metodo ir bazinės kineziterapijos efektyvumą vaikų, sergančių CP spazmine diplegija, pusiausvyrai ir funkciniam mobilumui.
Metodai. Buvo tirta 20 vaikų, kuriems nustatyta CP spazminės diplegijos forma. Tiriamieji atsitiktinės atrankos būdu suskirstyti į dvi grupes: kontrolinę (taikyta 40 min bazinė kineziterapija) ir tiriamąją (taikyta 20 min bazinė kineziterapija ir 20 min dvigubos užduoties metodas). Kineziterapijos procedūros buvo atliekamos 3 savaites (5 kartus per savaitę). Tyrimo pradžioje ir pabaigoje buvo vertinama pusiausvyra ir funkcinis mobilumas.
Rodikliai. Tiek kontrolinės, tiek tiriamosios grupės pusiausvyros ir funkcinio mobilumo rodikliai pagerėjo (p < 0,05). Lyginant rodiklius tarp grupių, pastebėti geresni tiriamosios grupės rodikliai, kurioje nustatytas reikšmingas pusiausvyros, ėjimo funkcijos pagerėjimas (p < 0,05).
Išvada. Dvigubos užduoties metodas gali būti naudojamas kaip efektyvi priemonė, gerinanti vaikų, kuriems nustatyta CP spazminė diplegija, pusiausvyra ir eisena.
Raktažodžiai: motorinės užduotys, cerebrinis paralyžius, pusiausvyra, funkcinis mobilumas.