Mitybos ir fizinio aktyvumo poveikis moksleivių elgesiui ir akademiniams pasiekimams
Santrauka
Mityba yra pagrindinis vaiko sveikatos komponentas. Tam, kad vaikas augtų sveikas, reikalinga tinkama mityba ir pakankamas fizinis aktyvumas [1]. Susidarę mitybos įpročiai vaikystėje ir paauglystėje paprastai palaikomi ir suaugus. Mokslininkai ypač akcentuoja pusryčių valgymą teigdami, kad būtent jie svarbūs dėmesio išlaikymui rytinių pamokų metu [2], garantuoja smegenų aprūpinimą maistingosiomis medžiagomis. Prasta moksleivių mityba susijusi su prastais akademiniais pasiekimais. Nevisavertė mityba neigiamai veikia moksleivių elgesį, pamokų lankomumą ir netgi elgesį užaugus [3]. Moksleivių mityba turi būti subalansuota ir visavertė. Rekomenduojama daugiau valgyti šviežių vaisių, patiekalų iš rupių miltų, įvairių daržovių [4], mažinti riebalų ir natrio kiekį, didinti skaidulinių medžiagų vartojimą [5]. Patariama, ypač pirmoje dienos pusėje, vartoti geriamąjį vandenį, nes jis gerina dėmesio koncentraciją ir elgesį [2]. Šios apžvalgos tikslas – analizuojant literatūros šaltinius įvertinti mitybos ir fizinio aktyvumo poveikį moksleivių elgesiui ir akademiniams pasiekimams. Pusryčiai yra būtinas moksleivių dienos valgis; moksleivių, kurie pusryčiauja ir per pusryčius valgo visavertį maistą, mokymosi rodikliai yra geresni, lyginant su nepusryčiaujančiaisiais; visavertė mityba silpnina moksleivių antisocialaus ir agresyvaus elgesio pasireiškimą; fizinis aktyvumas mažina jų neigiamas emocijas ir stresą.
Raktažodžiai: fizinis aktyvumas, mityba, elgesys, akademiniai pasiekimai.
Downloads
Publikuota
Numeris
Skyrius
Licencija
Copyright (c) 2020 Rehabilitation sciences: Nursing, Physiotherapy, Occupational Therapy
Darbas licencijuotas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.