Mitybos ir fizinio aktyvumo poveikis moksleivių elgesiui ir akademiniams pasiekimams

Autoriai

  • Vilija Dabriegaitė
  • Vilma Dudonienė
  • Daiva Imbrasienė
  • Rolandas Kesminas

Santrauka

Mityba yra pagrindinis vaiko sveikatos komponentas. Tam, kad vaikas augtų sveikas, reikalinga tinkama mityba ir pakankamas fizinis aktyvumas [1]. Susidarę mitybos įpročiai vaikystėje ir paauglystėje paprastai palaikomi ir suaugus. Mokslininkai ypač akcentuoja pusryčių valgymą teigdami, kad būtent jie svarbūs dėmesio išlaikymui rytinių pamokų metu [2], garantuoja smegenų aprūpinimą maistingosiomis medžiagomis. Prasta moksleivių mityba susijusi su prastais akademiniais pasiekimais. Nevisavertė mityba neigiamai veikia moksleivių elgesį, pamokų lankomumą ir netgi elgesį užaugus [3]. Moksleivių mityba turi būti subalansuota ir visavertė. Rekomenduojama daugiau valgyti šviežių vaisių, patiekalų iš rupių miltų, įvairių daržovių [4], mažinti riebalų ir natrio kiekį, didinti skaidulinių medžiagų vartojimą [5]. Patariama, ypač pirmoje dienos pusėje, vartoti geriamąjį vandenį, nes jis gerina dėmesio koncentraciją ir elgesį [2]. Šios apžvalgos tikslas – analizuojant literatūros šaltinius įvertinti mitybos ir fizinio aktyvumo poveikį moksleivių elgesiui ir akademiniams pasiekimams. Pusryčiai yra būtinas moksleivių dienos valgis; moksleivių, kurie pusryčiauja ir per pusryčius valgo visavertį maistą, mokymosi rodikliai yra geresni, lyginant su nepusryčiaujančiaisiais; visavertė mityba silpnina moksleivių antisocialaus ir agresyvaus elgesio pasireiškimą; fizinis aktyvumas mažina jų neigiamas emocijas ir stresą.

Raktažodžiai: fizinis aktyvumas, mityba, elgesys, akademiniai pasiekimai.

Autorių biografijos

Vilija Dabriegaitė

Lithuanian Sports University

Vilma Dudonienė

Lithuanian Sports University

Daiva Imbrasienė

Lithuanian Sports University

Hospital of Lithuanian University of Health Sciences Kauno Klinikos

Rolandas Kesminas

Lithuanian Sports University

Downloads

Paskelbtas

2013-12-29

Numeris

Skiltis

Straipsniai

Kaip cituoti

Mitybos ir fizinio aktyvumo poveikis moksleivių elgesiui ir akademiniams pasiekimams. (2013). Reabilitacijos Mokslai: Slauga, Kineziterapija, Ergoterapija, 1(8). https://doi.org/10.33607/rmske.v1i8.851