Lokomotorinės funkcijos treniravimo poveikis cerebrinį paralyžių turinčių vaikų eisenos parametrams: sisteminė literatūros apžvalga ir metaanalizė

Autoriai

  • Emilija Strazdaitė Lietuvos sporto universitetas, Sveikatinimo ir reabilitacijos katedra, Kaunas; Vilniaus universitetas, Medicinos fakultetas, Sveikatos mokslų institutas, Reabilitacijos, fizinės ir sporto medicinos katedra, Vilnius
    Lietuva
  • Dovilė Kielė Vilniaus universitetas, Medicinos fakultetas, Sveikatos mokslų institutas, Reabilitacijos, fizinės ir sporto medicinos katedra, Vilnius
    Lietuva

Santrauka

Tyrimo pagrindimas. Cerebrinį paralyžių turinčių vaikų lokomotorinės funkcijos treniravimas yra pakankamai nauja sritis, todėl vis dar trūksta duomenų apie tokio treniravimo poveikį ėjimo funkcijai.

Tikslas. Analizuojant atliktus mokslinius tyrimus, įvertinti lokomotorinės funkcijos treniravimo poveikį cerebrinį paralyžių turinčių vaikų eisenos parametrams.

Metodai. Remiantis PubMed (MEDLINE) ir CINAHL Ultimate (EBSCOhost) atliktos klinikinių atsitiktinių imčių tyrimų paieškos rezultatais, atlikta sisteminė literatūros apžvalga ir metaanalizė.

Rezultatai. Į sisteminę literatūros apžvalgą įtraukta 15 mokslinių tyrimų, kuriuose dalyvavo 375 cerebrinį paralyžių turintys vaikai. Atliktos metaanalizės rezultatai parodė, jog lokomotorinės funkcijos treniravimo intervencijos, lyginant su standartiniais cerebrinio paralyžiaus gydymo metodais, pasižymi mažu poveikiu ėjimo greičiui (Cohen d = 0,16), ėjimo ritmui (Cohen d = 0,16) ir žingsnio ilgiui (Cohen d = 0,18).

Išvados. Standartinių procedūrų papildymas lokomotorinės funkcijos treniravimo intervencijomis turi mažo dydžio teigiamą poveikį cerebrinį paralyžių turinčių vaikų eisenos erdvės ir laiko parametrams – ėjimo greičiui, ėjimo ritmui ir žingsnio ilgiui.

Reikšminiai žodžiai: cerebrinis paralyžius, vaikai, lokomotorinės funkcijos treniravimas, eisenos erdvės ir laiko parametrai.

##submission.downloads##

Publikuota

2024-12-13

Numeris

Skyrius

Straipsniai