Papildomos fizinės veiklos poveikis 5–11 metų vaikų pusiausvyrai

Autoriai

  • Elif Nur Surucu Lietuvos sporto universitetas, Kaunas
    Lietuva
  • Lina Budrienė Vilniaus universiteto ligoninė Santaros klinikos, Vilniaus universiteto Medicinos fakultetas, Sveikatos mokslų institutas, Reabilitacijos, fizinės ir sporto medicinos katedra, Vilnius
    Lietuva

Santrauka

Įvadas. Papildoma fizinė veikla (PFV) yra būtina vaikams, nes ji prisideda prie jų vystymosi, pusiausvyros lavėjimo ir traumų prevencijos.

Tikslas – nustatyti papildomos fizinės veiklos poveikį 5–11 metų vaikų pusiausvyrai, kuri vertinta naudojant Bruininks-Oseretsky testo antrąją versiją (BOT-2).

Metodai. Atliktas skerspjūvio tyrimas. Tiriamieji – 5–11 metų amžiaus vaikai (n = 68) – suskirstyti į dvi grupes, atsižvelgiant į tai, kokioje veikloje jie dalyvavo. Standartinėse kūno kultūros (kūno kultūros grupė, KKG) pamokose dalyvavo 36 vaikai, o papildomos fizinės veiklos (PFV) grupėje – 32 vaikai. Vertintos devynios BOT-2 pusiausvyros testo subskalės, kurios palygintos tarp KKG ir PFV grupių. Vaikų pusiausvyra vertinta naudojant BOT-2 testavimo rinkinį.

Rezultatai. Nepriklausomų imčių t testas parodė reikšmingą pusiausvyros vertinimo skirtumą tarp KKG ir PFV grupių  (t (66) = -2,2, p = 0,02) PFV naudai. Kruskal-Wallis testas parodė, kad PFV specifiškumas (H = 3,62, df = 6, p = 0,72) ir dalyvumo veikloje dažnis (H (4) = 0,93, p = 0,92) neturi poveikio pusiausvyros rezultatams.

Išvada. Papildomos fizinės veiklos grupėje vaikų pusiausvyra buvo geresnė nei kūno kultūros pamokų grupėje. Ši išvada rodo papildomo fizinio aktyvumo svarbą gerinant pusiausvyrą. Papildomas fizinio aktyvumo dalyvavimo dažnis ir specifiškumas pusiausvyrai įtakos neturėjo.

 Raktažodžiai: pusiausvyra, motoriniai įgūdžiai, motorikos raida, fizinis aktyvumas.

Downloads

Paskelbtas

2024-06-21

Numeris

Skiltis

Straipsniai

Kaip cituoti

Papildomos fizinės veiklos poveikis 5–11 metų vaikų pusiausvyrai. (2024). Reabilitacijos Mokslai: Slauga, Kineziterapija, Ergoterapija, 1(30), 74-83. https://doi.org/10.33607/rmske.v1i30.1487