Vienkartinio aerobinio krūvio poveikis vyresnio amžiaus asmenų bilateralinių judesių mokymuisi

Autoriai

  • Florinta Čičirkaitė Lietuvos sporto universitetas, Kaunas
    Lietuva
  • Rima Solianik Lietuvos sporto universitetas, Kaunas
    Lietuva

Santrauka

Tyrimo pagrindimas. Senstant trinka motorinė koordinacija ir mažėja mokymosi veiksmingumas. Vienkartiniai fiziniai krūviai taikomi siekiant gerinti vyresnio amžiaus asmenų judesių, atliekamų viena ranka, mokymąsi, tačiau poveikis judesiams, atliekamiems abiem rankomis, išlieka neaiškus.

Tyrimo tikslas – nustatyti vienkartinio vidutinio intensyvumo aerobinio krūvio poveikį vyresnio amžiaus asmenų bilateralinių judesių mokymuisi.

Metodai. Tyrime dalyvavo 20 vyresnio amžiaus asmenų, kurie suskirstyti į kontrolinę (n = 10; amžius – 64,5 ± 3,1 metų) ir tiriamąją (n = 10; amžius – 63,6 ± 2,1 metų) grupes. Tiriamoji grupė atliko 20 min. trukmės vidutinio intensyvumo (50–70 proc.) aerobinį krūvį, o kontrolinės grupės tiriamųjų buvo prašoma 20 min. ilsėtis. Tyrimo metu Kaištukų lentos testu vertintas simetriškų ir asimetriškų judesių mokymasis ir įgūdžių įtvirtinimas, praėjus 7 d. po mokymosi. Tiriamųjų prašyta atlikti simetriškus ir asimetriškus judesius abiem rankomis. Mokymosi motyvacija vertinta iš karto po mokymosi su vaizdo analogijos skale.

Rezultatai. Nors aerobinis krūvis neturėjo įtakos bilateralinių judesių mokymuisi, bet pagerino motorinio įgūdžio įtvirtinimą po savaitės (p < 0,05). Kontrolinėje grupėje motorinis įgūdžio įtvirtinimas po savaitės, lyginant su pradine reikšme, nepakito. Mokymosi motyvacija tarp grupių nesiskyrė.

Išvada. 20 min. vidutinio intensyvumo aerobinis krūvis gali būti taikomas kaip veiksminga priemonė, gerinanti vyresnio amžiaus asmenų simetriškų ir asimetriškų judesių, atliekamų abiem rankomis, įtvirtinimą ilgalaikėje atmintyje.

Raktažodžiai: motorinė atmintis, motorinis įgūdis, pratimas, senjorai.

Downloads

Paskelbtas

2024-06-21

Numeris

Skiltis

Straipsniai

Kaip cituoti

Vienkartinio aerobinio krūvio poveikis vyresnio amžiaus asmenų bilateralinių judesių mokymuisi . (2024). Reabilitacijos Mokslai: Slauga, Kineziterapija, Ergoterapija, 1(30), 47-54. https://doi.org/10.33607/rmske.v1i30.1484