Ar gimnastiką lankančios 5–6 metų mergaitės pasiekia geresnių motorinių įgūdžių vertinimo rezultatų lyginant su nelankančiomis gimnastikos

Autoriai

  • Florinta Čičirkaitė Lietuvos sporto universitetas, Kaunas
    Lietuva

Santrauka

Tyrimo pagrindimas. Motoriniai įgūdžiai yra svarbūs vaiko vystymuisi, todėl labai svarbu žinoti ir sekti motorinių įgūdžių vystymosi eigą.

Tikslas – nustatyti ir palyginti gimnastiką lankančių ir nelankančių 5–6 metų mergaičių motorinius įgūdžius.

Metodai. Tyrime dalyvavo 5–6 metų mergaitės lankančios gimnastiką (n=15) ir tokio pat amžiaus gimnastikos nelankančios mergaitės (n=15). Motoriniai įgūdžiai buvo vertinami Bruininks-Oseretsky (BOT-2) testų rinkiniu. Buvo vertinama tiriamųjų abipusė koordinacija, pusiausvyra, bėgimo greitis ir vikrumas, rankų koordinacija ir raumenų jėga.

Rezultatai. Mergaičių, lankančių gimnastiką, abipusė koordinacija, viršutinių galūnių koordinacija, pusiausvyra, bėgimo greitis, vikrumas ir jėga buvo reikšmingai geresnė (p<0,05) nei gimnastikos nelankančių mergaičių.

Išvada. Gimnastikos treniruočių lankymas reikšmingai pagerino 5–6 metų mergaičių motorinius įgūdžius.

Raktažodžiai: motoriniai įgūdžiai, priešmokyklinio amžiaus vaikai, BOT-2.

Downloads

Publikuota

2022-10-07

Numeris

Skyrius

Straipsniai

Kaip cituoti

Ar gimnastiką lankančios 5–6 metų mergaitės pasiekia geresnių motorinių įgūdžių vertinimo rezultatų lyginant su nelankančiomis gimnastikos. (2022). Reabilitacijos Mokslai: Slauga, Kineziterapija, Ergoterapija, 2(27), 68-74. https://doi.org/10.33607/rmske.v2i27.1263