Ar gimnastiką lankančios 5–6 metų mergaitės pasiekia geresnių motorinių įgūdžių vertinimo rezultatų lyginant su nelankančiomis gimnastikos
Santrauka
Tyrimo pagrindimas. Motoriniai įgūdžiai yra svarbūs vaiko vystymuisi, todėl labai svarbu žinoti ir sekti motorinių įgūdžių vystymosi eigą.
Tikslas – nustatyti ir palyginti gimnastiką lankančių ir nelankančių 5–6 metų mergaičių motorinius įgūdžius.
Metodai. Tyrime dalyvavo 5–6 metų mergaitės lankančios gimnastiką (n=15) ir tokio pat amžiaus gimnastikos nelankančios mergaitės (n=15). Motoriniai įgūdžiai buvo vertinami Bruininks-Oseretsky (BOT-2) testų rinkiniu. Buvo vertinama tiriamųjų abipusė koordinacija, pusiausvyra, bėgimo greitis ir vikrumas, rankų koordinacija ir raumenų jėga.
Rezultatai. Mergaičių, lankančių gimnastiką, abipusė koordinacija, viršutinių galūnių koordinacija, pusiausvyra, bėgimo greitis, vikrumas ir jėga buvo reikšmingai geresnė (p<0,05) nei gimnastikos nelankančių mergaičių.
Išvada. Gimnastikos treniruočių lankymas reikšmingai pagerino 5–6 metų mergaičių motorinius įgūdžius.
Raktažodžiai: motoriniai įgūdžiai, priešmokyklinio amžiaus vaikai, BOT-2.
Downloads
Publikuota
Numeris
Skyrius
Licencija
Copyright (c) 2022 Autorius(iai). Publikavo Lietuvos sporto universitetas.
Darbas licencijuotas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.