Suaugusiųjų rijimo sutrikimų įveikimo strategijos

Autoriai

  • Rita Kantanavičiūtė-Petružė Vilniaus universitetas Šiaulių akademija
    Lietuva
  • Saulė Grigaliūnaitė Klaipėdos universitetinė ligoninė
    Lietuva

Santrauka

Tyrimo pagrindimas. Rijimo sutrikimai vis dažniau pasireiškia senėjančioje visuomenėje, todėl svarbu suprasti ir žinoti rijimo fazes, apimančias valingus ir nevalingus rijimo proceso aspektus, kad būtų galima pritaikyti rijimo sutrikimų įveikimo priemones.

Tikslas – atskleisti suaugusiųjų asmenų rijimo sutrikimų įveikimo strategijas.

Metodai. Mokslinės literatūros analizė. Taikant šį metodą, atskleidžiama ir analizuojama rijimo sutrikimų samprata Lietuvos ir užsienio šalių kontekste, analizuojama, rijimo sutrikimams įveikti, taikomų reabilitacijos strategijų įvairovė, jų pagrįstumas ir pritaikomumas, akcentuojama kompleksinio rijimo sutrikimų vertinimo ir įveikimo svarba. Suaugusiųjų rijimo sutrikimų įveikimo strategijos yra aprašomos, lyginamos ir apibendrinamos.

Rezultatai. Išanalizavus Lietuvos ir užsienio šalių mokslinius tyrimus, gauti rezultatai parodė, kad dažniausiai taikomos kompleksinės rijimo sutrikimų įveikimo strategijos. Siekiant paspartinti rijimo funkcijos atsistatymą, taikomos reabilitacinės rijimo sutrikimo įveikimo strategijos, o kompensacinės strategijos taikomos, norint užtikrinti paciento saugumą valgant.

Išvada. Kiekvienu atveju logopedinė pagalba skiriasi, priklausomai nuo individualių asmeninių ir išorinių veiksnių, turinčių įtakos rijimo sutrikimui. Logopedinė pagalba suaugusiesiems, turintiems rijimo sutrikimų, Lietuvoje dažniausiai yra kompleksinė: taikomas tiek reabilitacinis, tiek kompensuojamasis rijimo sutrikimų įveikimo modelis.

Raktažodžiai: rijimo sutrikimai, rijimo sutrikimų įveikimo strategijos, reabilitacinės rijimo sutrikimo įveikimo strategijos, kompensuojamosios rijimo sutrikimo įveikimo strategijos.

Downloads

Paskelbtas

2021-12-27

Numeris

Skiltis

Straipsniai

Kaip cituoti

Suaugusiųjų rijimo sutrikimų įveikimo strategijos. (2021). Reabilitacijos Mokslai: Slauga, Kineziterapija, Ergoterapija, 2(25), 29-38. https://doi.org/10.33607/rmske.v2i25.1131