Vyresnių klasių mokinių probleminio interneto naudojimo ir su fiziniu aktyvumu bei psichologine sveikata susijusių rodiklių sąsajos

Autoriai

  • Mindaugas Jasulaitis Lietuvos sporto universitetas, Kaunas
    Lietuva
  • Brigita Miežienė Lietuvos sporto universitetas, Kaunas
    Lietuva
  • Arūnas Emeljanovas Lietuvos sporto universitetas, Kaunas
    Lietuva

Santrauka

Straipsnyje aprašyto bandomojo tyrimo metu buvo vertintos probleminio interneto naudojimo (PIN), fizinio aktyvumo (FA), sėsliai praleisto laiko (SPL) ir psichologinio distreso (PD) sąsajos tarp Lietuvos vyresnių klasių mokinių. Rezultatai parodė, kad fiziškai aktyvesni tiriamieji pasižymi mažesniu, o sėsliai daugiau laiko praleidžiantys – didesniu probleminiu interneto naudojimu. Nustatyta, kad fiziškai aktyvesniems tiriamiesiems būdingi mažesni PIN ir PD. Tik trečdalis vyresnių klasių mokinių yra pakankamai fiziškai aktyvūs. Merginos yra mažiau fiziškai aktyvios, daugiau laiko praleidžia sėsliai ir patiria daugiau psichologinio distreso nei vaikinai. Naudojimasis internetu tarp lyčių nesiskiria, o moksleivių amžius nesisieja su jų PIN, PD ir SPL.

Raktažodžiai: probleminis interneto naudojimas, vidutinis-didelis fizinis aktyvumas, psichologinis distresas

Downloads

Paskelbtas

2022-12-29

Numeris

Skiltis

Articles

Kaip cituoti

Vyresnių klasių mokinių probleminio interneto naudojimo ir su fiziniu aktyvumu bei psichologine sveikata susijusių rodiklių sąsajos. (2022). Laisvalaikio Tyrimai, 2(20), 10-20. https://doi.org/10.33607/elt.v2i20.1300