LKKA studentų profesinės vertybinės orientacijos rengiantis sporto pedagogo karjerai
Abstract
Tyrimo tikslas — išanalizuoti LKKA I kurso studentų profesines vertybines orientacijas rengiantis sporto pedagogo
karjerai. Tiriamąją imtį sudarė 300 LKKA I kurso studentų. Tyrimui naudota adaptuota anketa, kurią sudaro tokią profesinę orientaciją rodančios vertybių grupės: saviaktualizacija, profesinė saviraiška, profesinės aspiracijos, socialumas, komfortas. Tyrimas atskleidė, kad visų LKKA fakultetų I kurso studentai prie svarbiausių profesinių vertybių priskiria: pirmiausia — komfortą, toliau — profesinę saviraišką, profesinę saviaktualizaciją, socialumą. Profesines aspiracijas rodančios vertybės tarp svarbiausių nepateko. Konstatuotas menkas būsimų sporto pedagogų socialumo lygis. Pagal pasirinkimo dažnį nustatytos šios svarbiausios LKKA I kurso studentų profesinės vertybės: geras atlyginimas (47%); karjeros galimybės (44%); rezultatų siekimas (41%); naujų žinių įgijimas(40%); mažai streso darbe (39%). Įvairių fakultetų pirmakursiai nurodo skirtingas svarbiausias profesines vertybes, ne tas pačias renkasi vyrai ir moterys.
Raktažodžiai: karjera, profesinės vertybės, profesinės vertybinės orientacijos.