DĖMESIO STOKOS IR HIPERAKTYVUMO SINDROMO RAIŠKOS MAŽINIMAS PAGAL TAIKOMOSIOS FIZINĖS VEIKLOS PROGRAMĄ
DOI:
https://doi.org/10.33607/bjshs.v1i64.657Abstract
Lietuvoje literatūros apie fi zinio ugdymo programų taikymą vaikams, turintiems dėmesio stokos ir hiperaktyvumosindromą (ADHD), rasti nepavyko. Tai paskatino imtis tyrimo, kurio tikslas — nustatyti taikomosios fi zinės veiklos
programos poveikį ikimokyklinio amžiaus vaikų dėmesio stokos ir hiperaktyvumo sindromo ypatybių pokyčiams. Buvo
tiriama 10 (8 berniukai ir 2 mergaitės) Kauno darželio-mokyklos „Vaidilutė“ ikimokyklinio (4 ir 5 m.) amžiaus vaikų,
turinčių dėmesio stokos ir hiperaktyvumo sutrikimų. Tyrimo metu naudoti šie metodai: 1) stebėjimas; 2) pedagoginis
eksperimentas; 3) statistinė duomenų analizė. Taikomosios fi zinės veiklos programos turinį sudarė smulkiosios mo-
torikos pratimai, kartu vartojant ir kalbinę medžiagą (eilėraščius), taikyti ikimokyklinio amžiaus vaikams. Tyrimas
truko 5 mėnesius.
Auklėtojų ir tėvų stebėjimu buvo registruojamas tiriamųjų vaikų ADHD sindromo ypatybių poreiškio dažnis (kartais)
elgesyje trijų skirtingų veiklų metu: ugdomosios protinės, ugdomosios fi zinės ir lauko žaidimų metu. Stebimos ypatybės
buvo suskirstytos į 3 stambesnes grupes: 1) nesivaldymas; 2) per didelis aktyvumas; 3) dėmesio sukaupimo stoka.
Pagrindinės tyrimo išvados: 1. Auklėtojų vertinimu, prieš ugdomąją programą labiausiai pasireiškė per didelis vaikų
aktyvumas, po programos — vaikų ADHD sindromo tirtų ypatybių poreiškis smarkiai sumažėjo visų veiklų metu. La-
biausiai sumažėjo per didelis aktyvumas ugdomosios fi zinės veiklos ir lauko žaidimų metu. 2. Tėvų vertinimu, prieš
taikomosios fi zinės veiklos programą vyravo per didelis vaikų aktyvumas, o nesivaldymas ir dėmesio sukaupimo stoka
pasireiškė šiek tiek mažiau. Po taikomosios fi zinės veiklos programos, tėvų nuomone, per didelis aktyvumas statistiškai
reikšmingai sumažėjo. 3. Auklėtojų ir tėvų stebėjimo duomenimis, vaikų dėmesio stokos ir hiperaktyvumo sindromo
ypatybių raiška po ugdomojo laikotarpio sumažėjo, nors auklėtojai kur kas geriau nei tėvai įvertino taikomosios
fi zinės veiklos programos poveikį.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Each Article is an original contribution and not plagiarized/copied from any source/individual. It does not contravene on the rights of others and does not contain any libellous or unlawful statements and all references have been duly acknowledged at the appropriate places.
The article submitted only to Baltic Journal of Sport and Health Science, and it has not been previously published or submitted elsewhere for publication in a copyrighted publication.
The Author hereby authorizes the journal to edit, modify and make changes in the Articles/Research paper to make it suitable for publication in Baltic Journal of Sport and Health Science.
The Author hereby assigns all the copyright relating to the said Article/Research Paper to Baltic Journal of Sport and Health Science.
The Author has not assigned any kind of rights to the above said Article/Research Paper to any other person/Institute/Publication.
The Author agrees to indemnify Baltic Journal of Sport and Health Science against any claim legal and/or otherwise, action alleging facts which if true, constitute a beach of any of the foregoing warranties.