V—VI klasių mokinių intereso kūno kultūrai lygių kaita
Abstract
Straipsnyje analizuojama V—VI klasių mokinių interesas kūno kultūrai, intereso lygiai ir jų kaita eksperimento
laikotarpiu. Tyrimo objektas — V—VI klasių mokinių interesas kūno kultūrai. Tyrimo rezultatai gauti apklausos
būdu atlikus ugdomąjį pedagoginį eksperimentą. Buvo tiriami dviejų Vilniaus miesto bendrojo lavinimo vidurinių
mokyklų 346 penktų (10—11 metų) ir šeštų klasių (11—12 metų) pagrindinės medicininės fizinio pajėgumo grupės
mokiniai. Šios apklausos metu buvo analizuojami ne tik tiesioginiai atsakymai, bet ir išskirti paauglių domėjimosi
kūno kultūra lygiai (Kregždė, 1988). Klasifikacijos pagrindą sudarė žmogaus veiklos aktyvumo charakteristikos ir
intereso struktūrinės ypatybės.
Tyrimo rezultatai parodė, kad V—VI klasių eksperimentinių grupių mokinių interesas kūno kultūrai, jo lygiai prieš
ugdomąjį eksperimentą buvo panašūs, o po eksperimento statistiškai patikimai kito tik poveikio klasėse (p < 0,02;
p < 0,04), t. y. iš „vartotojo“ lygio perėjo į aukštesnį — „veikėjo“, šiek tiek padaugėjo „specialiojo intereso“ lygio
mergaičių ir berniukų.
Raktažodžiai: kūno kultūros pamoka, interesas kūno kultūrai, kaita.