Ugdymo programos poveikis krepšinį žaidžiančių moksleivių varžybiniams socialiniams įgūdžiams

Authors

  • Šarūnas Šniras

DOI:

https://doi.org/10.33607/bjshs.v5i59.620

Abstract

Straipsnyje nagrinėjama sportuojančių moksleivių varžybinių socialinių įgūdžių problematika, siekiama atskleisti
ugdymo programos poveikį krepšinį žaidžiančių moksleivių varžybiniams socialiniams įgūdžiams. Atliekant tyrimą
buvo kelti tokie uždaviniai: įvertinti, kaip ugdymo programos veikia krepšinį žaidžiančių moksleivių varžybinius
socialinius įgūdžius, susijusius su žodinės informacijos siuntimu ir priėmimu, ištirti ugdymo programos poveikį
krepšinį žaidžiančių moksleivių varžybiniams socialiniams įgūdžiams, susijusiems su moksleivių poelgių ir veiksmų
reguliavimu. Tyrimo metu buvo taikomas adaptuotas Y. Sugiyama (1999) klausimynas iš 16 teiginių, vertinamų penkių
balų skale. Buvo analizuojami tokie socialiniai įgūdžiai: kodavimo, dekodavimo, savikontrolė socialinės sąveikos
metu ir emocinė reakcija į kitus.
Ugdomojo eksperimento metu buvo sudarytos edukacinės sąlygos formuotis krepšinį žaidžiančių moksleivių varžybi-
niams įgūdžiams. Atsitiktinės serijinės atrankos principu sudarytos 2 grupės: eksperimentinė (26 krepšinį žaidžiantys
moksleiviai) ir kontrolinė (28 moksleiviai) (iš viso 54 tiriamieji). Abiejų grupių tiriamieji — Kauno miesto V. Chomi-
čiaus krepšinio mokyklos vaikinai, gimę 1991 m.
Eksperimentu atskleistas ugdymo programos poveikis krepšinį žaidžiančių moksleivių varžybiniams socialiniams
įgūdžiams: taikytos pedagoginio poveikio priemonės statistiškai patikimai (p < 0,001) veikė krepšinį žaidžiančių
moksleivių varžybinius įgūdžius, susijusius su žodinės informacijos siuntimu ir priėmimu, t. y. kodavimo ir dekodavimo
įgūdžių lygis po ugdomosios programos pakilo. Nustatytas teigiamas ugdymo programos poveikis krepšinį žaidžiančių
moksleivių varžybiniams socialiniams įgūdžiams, susijusiems su elgesio ir veiksmų reguliavimu varžybų metu. Po
ugdymo programos statistiškai patikimai (p < 0,01) pakilo savikontrolės ir emocinės reakcijos į kitus įgūdžių lygis.

Raktažodžiai: varžybiniai socialiniai įgūdžiai, ugdymo programa, krepšinis.

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Published

2018-11-06

How to Cite

Šniras, Šarūnas. (2018). Ugdymo programos poveikis krepšinį žaidžiančių moksleivių varžybiniams socialiniams įgūdžiams. Baltic Journal of Sport and Health Sciences, 5(59). https://doi.org/10.33607/bjshs.v5i59.620

Issue

Section

Social Sciences in Sport