Ugdymo programos poveikis krepšinį žaidžiančių moksleivių varžybiniams socialiniams įgūdžiams
DOI:
https://doi.org/10.33607/bjshs.v5i59.620Abstract
Straipsnyje nagrinėjama sportuojančių moksleivių varžybinių socialinių įgūdžių problematika, siekiama atskleisti
ugdymo programos poveikį krepšinį žaidžiančių moksleivių varžybiniams socialiniams įgūdžiams. Atliekant tyrimą
buvo kelti tokie uždaviniai: įvertinti, kaip ugdymo programos veikia krepšinį žaidžiančių moksleivių varžybinius
socialinius įgūdžius, susijusius su žodinės informacijos siuntimu ir priėmimu, ištirti ugdymo programos poveikį
krepšinį žaidžiančių moksleivių varžybiniams socialiniams įgūdžiams, susijusiems su moksleivių poelgių ir veiksmų
reguliavimu. Tyrimo metu buvo taikomas adaptuotas Y. Sugiyama (1999) klausimynas iš 16 teiginių, vertinamų penkių
balų skale. Buvo analizuojami tokie socialiniai įgūdžiai: kodavimo, dekodavimo, savikontrolė socialinės sąveikos
metu ir emocinė reakcija į kitus.
Ugdomojo eksperimento metu buvo sudarytos edukacinės sąlygos formuotis krepšinį žaidžiančių moksleivių varžybi-
niams įgūdžiams. Atsitiktinės serijinės atrankos principu sudarytos 2 grupės: eksperimentinė (26 krepšinį žaidžiantys
moksleiviai) ir kontrolinė (28 moksleiviai) (iš viso 54 tiriamieji). Abiejų grupių tiriamieji — Kauno miesto V. Chomi-
čiaus krepšinio mokyklos vaikinai, gimę 1991 m.
Eksperimentu atskleistas ugdymo programos poveikis krepšinį žaidžiančių moksleivių varžybiniams socialiniams
įgūdžiams: taikytos pedagoginio poveikio priemonės statistiškai patikimai (p < 0,001) veikė krepšinį žaidžiančių
moksleivių varžybinius įgūdžius, susijusius su žodinės informacijos siuntimu ir priėmimu, t. y. kodavimo ir dekodavimo
įgūdžių lygis po ugdomosios programos pakilo. Nustatytas teigiamas ugdymo programos poveikis krepšinį žaidžiančių
moksleivių varžybiniams socialiniams įgūdžiams, susijusiems su elgesio ir veiksmų reguliavimu varžybų metu. Po
ugdymo programos statistiškai patikimai (p < 0,01) pakilo savikontrolės ir emocinės reakcijos į kitus įgūdžių lygis.
Raktažodžiai: varžybiniai socialiniai įgūdžiai, ugdymo programa, krepšinis.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Each Article is an original contribution and not plagiarized/copied from any source/individual. It does not contravene on the rights of others and does not contain any libellous or unlawful statements and all references have been duly acknowledged at the appropriate places.
The article submitted only to Baltic Journal of Sport and Health Science, and it has not been previously published or submitted elsewhere for publication in a copyrighted publication.
The Author hereby authorizes the journal to edit, modify and make changes in the Articles/Research paper to make it suitable for publication in Baltic Journal of Sport and Health Science.
The Author hereby assigns all the copyright relating to the said Article/Research Paper to Baltic Journal of Sport and Health Science.
The Author has not assigned any kind of rights to the above said Article/Research Paper to any other person/Institute/Publication.
The Author agrees to indemnify Baltic Journal of Sport and Health Science against any claim legal and/or otherwise, action alleging facts which if true, constitute a beach of any of the foregoing warranties.