Komunikacinės kompetencijos ugdymas rengiant būsimuosius kūno kultūros mokytojus
Abstract
Straipsnyje nagrinėjama komunikacinės kompetencijos samprata, jos svarba kūno kultūros mokytojo veikloje ir ug-
dymo galimybės universitetinių studijų metu. Tyrimo tikslas — nustatyti, ar studijų procese ugdomos būsimųjų kūno
kultūros mokytojų komunikacinės kompetencijos subkompetencijos, atsižvelgiant į studijų programos turinį. Buvo
analizuojama Lietuvos kūno kultūros akademijos studijų programa „Kūno kultūra“: nustatoma, ar studijų dalykai,
atsižvelgiant į dalyko anotacijas ir programas, suteikia būsimiesiems kūno kultūros mokytojams žinių, įgūdžių ir
gebėjimų, formuojančių jų komunikacinę kompetenciją. Analizės duomenys parodė, kad ugdant sąmoningą būsimųjų
kūno kultūros mokytojų komunikacinę kompetenciją didžiausias dėmesys skiriamas lingvistinei subkompetencijai, visas
kitas subkompetencijas ugdant fragmentiškai ir iš dalies. Apibendrinant galima daryti išvadą, kad nesukūrus teorinės
didaktinės koncepcijos, sistemingai aprašančios ir numatančios komunikacinę kompetenciją lemiančius gebėjimus,
kūno kultūros mokytojų rengimo procese komunikacinė kompetencija yra ugdoma nepakankamai.
Raktažodžiai: komunikacija, komunikacinė kompetencija, kūno kultūros mokytojų rengimas.