Studentų nuomonės apie studijų dalykų dėstymo kokybę tyrimo duomenų vertinimo metodologinis pagrindimas
DOI:
https://doi.org/10.33607/bjshs.v2i65.559Abstract
Šiame straipsnyje pateikiamas studentų nuomonės apie studijų dalykų dėstymo kokybę tyrimo duomenų vertinimo me-
todologinis pagrindimas, atliktas statistiniais metodais, naudojant balinę matavimo skalę, duomenų standartizavimą
ir faktorių analizę, kuri leidžia išskirti du dėstymo kokybės faktorius: pirmą — dalyko ypatybes, antrą — dėstytojo
savybes.
Dėstymo kokybę nagrinėjome studento poreikių aspektu, kai dėstymo kokybė yra laikoma studijų paslaugos tiesiogi-
nio vartotojo poreikius tenkinančiu rezultatu, atitinkančiu jo suvokiamus dėstymo paslaugos modelio privalumus ir
trūkumus. Atsižvelgdami į sudėtingą ir nevienareikšmišką dėstymo kokybės traktavimą, nagrinėjome tik tuos dalykų
dėstymo kokybės indikatorius, kurie, mūsų nuomone, gali daryti įtaką studentų įgyjamoms kompetencijoms.
Pasibaigus 2005—2006 mokslo metams, buvo apklausti Lietuvos kūno kultūros akademijos (LKKA) bakalauro studijų
pakopos 1077 dieninės ir neakivaizdinės studijų formos I—IV kurso studentai, kurie išreiškė nuomonę apie studijuotų
dalykų dėstymo kokybės indikatorius. Studentų nuomonės apie studijų dalykų dėstymo kokybę tyrimo duomenų verti-
nimo metodologinis pagrindimas leido nustatyti ir interpretuoti LKKA bakalauro dieninės ir neakivaizdinės formos
studentų, kaip studijų paslaugos tiesioginių vartotojų, nuomonę apie 2005—2006 m. m. studijų dalykų dėstymo
kokybę.
Gauti rodikliai: studijų dalykų aktualumo profesijai ir pasitenkinimo dėstytojo savybėmis rodikliai gali būti naudojami
atskirų studijų dalykų dėstymui įvertinti, tačiau turi būti nagrinėjami kartu su kitų to paties dalyko dėstytojų dėstomų
dalykų rodikliais ir įgauną prasmę tik tada, kai naudojami kaip priemonė dėstymo procesui tobulinti.
Tyrimo rezultatai neatskleidžia dėstymo kokybės, tačiau leidžia išsamiai analizuoti subjektyvią studentų nuomonę,
patikrinti parengtą tyrimo duomenų apdorojimo ir interpretavimo metodiką. Vienas iš autorių tikslų — paskatinti
akademinės bendruomenės diskusiją apie dėstymo kokybės būklę.
Raktažodžiai: dėstymo kokybė, kokybės indikatoriai, dėstymo kokybės tyrimo metodologija.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Each Article is an original contribution and not plagiarized/copied from any source/individual. It does not contravene on the rights of others and does not contain any libellous or unlawful statements and all references have been duly acknowledged at the appropriate places.
The article submitted only to Baltic Journal of Sport and Health Science, and it has not been previously published or submitted elsewhere for publication in a copyrighted publication.
The Author hereby authorizes the journal to edit, modify and make changes in the Articles/Research paper to make it suitable for publication in Baltic Journal of Sport and Health Science.
The Author hereby assigns all the copyright relating to the said Article/Research Paper to Baltic Journal of Sport and Health Science.
The Author has not assigned any kind of rights to the above said Article/Research Paper to any other person/Institute/Publication.
The Author agrees to indemnify Baltic Journal of Sport and Health Science against any claim legal and/or otherwise, action alleging facts which if true, constitute a beach of any of the foregoing warranties.