Dalyvavimo popamokinėje veikloje sąsajos su mokinių prosocialaus elgesio raiška
DOI:
https://doi.org/10.33607/bjshs.v4i79.356Abstract
Tyrimu buvo gilinamasi, kaip popamokinė veikla ugdo vaikų elgesį. Todėl siekta tikslo išsiaiškinti dalyvavimo popa-
mokinėje veikloje ir mokinių prosocialaus elgesio raiškos sąsajas.
Tirta reprezentatyvi 1131 septintų⎯dešimtų klasių mokinių grupė (569 mergaitės ir 562 berniukai) tikimybiniu at-
sitiktiniu būdu parinkta iš Kauno rajono mokyklų. Tiriant mokinius naudotas apklausos raštu metodas, kurį sudarė
socialinė-demografi nė ir diagnostinė dalys. Mokinių prosocialus elgesys tirtas naudojant adaptuotą Prosocialaus
elgesio vertinimo skalę (PTM-R) (Carlo et al., 2003). Mokinių dalyvavimas popamokinėje veikloje nustatytas patei-
kiant apie tai klausimą su galimomis alternatyvomis.
Tyrimo rezultatai atskleidė, kad dalyvaujantys popamokinėje veikloje, lyginant su nedalyvaujančiais, surinko aukštes-
nius prosocialaus elgesio balus. Vertinant atskiras prosocialaus elgesio formas nustatyta, kad dalyvaujantys popamo-
kinėje veikloje dažniau pagelbsti kitiems emocingomis situacijomis, atsitikus nelaimei, kai pagalbos prašoma, suteikia
viešą pagalbą kitiems. Palyginus dalyvaujančių ir nedalyvaujančių popamokinėje veikloje mergaičių prosocialaus
elgesio duomenis nustatytas tik vienas skirtumas ⎯ lankančios būrelius mergaitės altruistiškesnės. Tuo tarpu daly-
vaujantys popamokinėje veikloje berniukai, lyginant su nelankančiais būrelių, surinko aukštesnius balus vertinant
viešą pagalbą kitiems, pagalbą esant emocingoms situacijoms, pagalbą atsitikus nelaimei ir pagalbą šios prašant.
Tyrimo rezultatai atskleidė sąsajas tarp lankomos popamokinės veiklos pobūdžio ir mokinių prosocialaus elgesio
raiškos. Ši sąsaja būdinga tik tarp berniukų. Lyginant lankančių skirtingo pobūdžio būrelius ir nedalyvaujančių po-
pamokinėje veikloje mokinių prosocialaus elgesio duomenis nustatyta, kad bendras prosocialus elgesys būdingesnis
tiek sportuojantiems, tiek meninio pobūdžio, tiek kelių skirtingų būrelių veiklose dalyvaujantiems mokiniams. Įvertinus
lyties veiksnį nustatyta: tik berniukų sportavimas susijęs su aukštesniais prosocialaus elgesio balais, lyginant juos
su nedalyvaujančiais popamokinėje veikloje. Lankančių meninio pobūdžio, kelis skirtingus būrelius mergaičių ir
berniukų prosocialaus elgesio balai buvo aukštesni, lyginant juos su nedalyvaujančiais popamokinėje veikloje.
Raktažodžiai: mokinių prosocialus elgesys, popamokinė veikla, popamokinės veiklos pobūdis.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Each Article is an original contribution and not plagiarized/copied from any source/individual. It does not contravene on the rights of others and does not contain any libellous or unlawful statements and all references have been duly acknowledged at the appropriate places.
The article submitted only to Baltic Journal of Sport and Health Science, and it has not been previously published or submitted elsewhere for publication in a copyrighted publication.
The Author hereby authorizes the journal to edit, modify and make changes in the Articles/Research paper to make it suitable for publication in Baltic Journal of Sport and Health Science.
The Author hereby assigns all the copyright relating to the said Article/Research Paper to Baltic Journal of Sport and Health Science.
The Author has not assigned any kind of rights to the above said Article/Research Paper to any other person/Institute/Publication.
The Author agrees to indemnify Baltic Journal of Sport and Health Science against any claim legal and/or otherwise, action alleging facts which if true, constitute a beach of any of the foregoing warranties.