Sutrikusios lokomocijos vaikų ugdymo galimybės bendrojo lavinimo mokyklose: mokytojų požiūris
DOI:
https://doi.org/10.33607/bjshs.v4i79.348Abstract
Tyrimo tikslas ⎯ atskleisti sutrikusios lokomocijos vaikų ugdymo galimybes ir kliūtis bendrojo lavinimo mokykloje
mokytojų požiūriu.
Naudoti šie tyrimo metodai: dokumentų analizė, anketinė apklausa. Lietuvos švietimo dokumentų analizė tyrimo metu
pasitelkta siekiant įvertinti sutrikusios lokomocijos vaikų situaciją, išryškinti ir apibendrinti specialiajam ugdymui
keliamus bendruosius reikalavimus. Europen Commision Eurostat, LR Statistikos departamento, LR Sveikatos mi-
nisterijos statistiniai duomenys leido atlikti sutrikusios lokomocijos vaikų populiacijos statistinių duomenų analizę.
Kiekybinis tyrimas naudotas siekiant atskleisti pedagogų požiūrį į mokyklų pasirengimą ugdyti sutrikusios lokomocijos
vaikus. Buvo tiriami mokytojai, bendravę su sutrikusios lokomocijos vaikais. Šio tyrimo metu taikytas anketinės ap-
klausos metodas. Tyrimo duomenys analizuoti ir apibendrinti taikant „SPSS 16“ ir „Microsoft Exsel“ programinius
paketus. Ryšių stiprumas įvertintas Kendalo tau koreliacijos koefi cientu (žymimas τ b ) (Čekanavičius, Murauskienė,
2000; Vaitkevičius ir kt., 2006). Visi tyrimo etapais gauti duomenys apdoroti matematinės statistikos metodais ⎯
naudoti aprašomosios statistikos ir dažnių procentais skaičiavimai. Anketinėje apklausoje dalyvavo Kauno miesto ir
Kauno rajono bendrojo lavinimo mokyklų, gimnazijų, pradinių mokyklų pedagogai (n = 82), bendravę arba turėję
darbo patirties ugdydami sutrikusios lokomocijos vaikus. Didžiausia tiriamųjų dalis ⎯ moterys (93,90%; n = 77),
vyrai sudarė tik 6,1% (n = 5). Atliktos pedagogų apklausos leido daryti išvadas apie mokyklų pasirengimą ugdyti
sutrikusios lokomocijos vaikus, informacijos, susijusios su ugdymo galimybėmis, sklaidą, palankiausią sutrikimų
turinčių vaikų ugdymo aplinką ir pedagogų pasirengimo svarbą. Informaciją apie sutrikimų turinčių vaikų ugdymo
galimybes teikia Specialiojo ugdymo komisija, specialieji pedagogai, socialiniai pedagogai, sveikatos priežiūros
darbuotojai, logopedai ir mokyklos administracija. Pedagogai patikimiausia laiko Specialiosios ugdymo komisijos
teikiamą informaciją. Ugdant sutrikusios lokomocijos vaikus, reikšmingas pedagogų pasirengimas, kvalifi kacija ir
patirtis. Pedagogai teigia, kad mokyklos nėra pritaikytos sutrikusios lokomocijos vaikų ugdymui bendrojo lavinimo
klasėse: nepritaikyta fi zinė mokyklų aplinka, pedagogai nėra pasirengę tokiai veiklai.
Šio tyrimo rezultatai sutampa su J. Pivik ir kt. (2002), J. W. Santrock (2003), R. Rieser (2008) ir kt. gautaisiais, pa-
tvirtinančiais, kad neįgalūs vaikai, stebėdami vaikus be lokomocijos sutrikimų ir sekdami jų pavyzdžiu, gali išmokti
atitinkamo socialinio ir akademinio elgesio. Tačiau dauguma užsienio šalių ir Lietuvos pedagogų aplinkos nepritai-
kymą bei saugumo negarantavimą laiko pagrindinėmis integruoto ugdymo kliūtimis.
Raktažodžiai: lokomocijos sutrikimas, ugdymo galimybės, kliūtys.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Each Article is an original contribution and not plagiarized/copied from any source/individual. It does not contravene on the rights of others and does not contain any libellous or unlawful statements and all references have been duly acknowledged at the appropriate places.
The article submitted only to Baltic Journal of Sport and Health Science, and it has not been previously published or submitted elsewhere for publication in a copyrighted publication.
The Author hereby authorizes the journal to edit, modify and make changes in the Articles/Research paper to make it suitable for publication in Baltic Journal of Sport and Health Science.
The Author hereby assigns all the copyright relating to the said Article/Research Paper to Baltic Journal of Sport and Health Science.
The Author has not assigned any kind of rights to the above said Article/Research Paper to any other person/Institute/Publication.
The Author agrees to indemnify Baltic Journal of Sport and Health Science against any claim legal and/or otherwise, action alleging facts which if true, constitute a beach of any of the foregoing warranties.